Hautapaikat

Jokaisella oikeus tulla haudatuksi kirkkomaahan. Hautapaikka-asioissa ota yhteyttä seurakuntatoimistoon.
Hautoja luovutetaan ohjesäännön ja käyttösuunnitelman mukaan kaksipaikkaisina vain kuolemantapauksen yhteydessä.
Kirkkoneuvosto voi erityisistä syistä luovuttaa hautapaikan muulloinkin. Lapsen kuollessa voidaan vanhemmille luovuttaa kaksi rinnakkaispaikkaa eli yhteensä neljä hautasijaa.

Tutustu hautausmaksuihin ja hautapaikkahinnastoon.

Oikeus tulla haudatuksi kirkkomaahan

Jokaisella oikeus tulla haudatuksi kirkkomaahan, koti- tai asuinkuntansa evankelisluterilaisen seurakunnan ylläpitämälle hautausmaalle. Vieremän hautausmaille voidaan haudata myös ulkopaikkakuntalainen, jolla on hautapaikkaoikeus sukuhautaan. Myös ulkomailla asuessaan kuollut Suomen kansalainen voidaan haudata viimeisen suomalaisen kotikuntansa seurakunnan hautausmaalle.
Hautaoikeuden haltijasta sopiminen