Vuonna 2024 Yhteisvastuu keskittyy nuorten elämänhallinnan ja mahdollisuuksien parantamiseen

Yhteisvastuu auttaa haavoittuvimmassa asemassa olevia nuoria. Vuonna 2024 kerätyt varat käytetään syrjäytymisvaarassa olevien nuorten ja heidän mahdollisuuksiensa tukemiseen HelsinkiMission, Suomen ev.lut. seurakuntien ja Kirkon Ulkomaanavun avulla.Yhteisvastuukeräys

Yhteisvastuukeräys on kirkon vuosittainen suurkeräys. Sillä kerätään varoja sekä Suomeen että kansainväliseen apuun. Keräys toteutetaan vapaaehtoisvoimin. Varsinainen kampanja-aika kestää huhtikuun loppuun asti. Vieremällä rippikoululaiset ovat perinteiseti osallistuneet keräykseen.

Yhteisvastuun tuotosta 20 prosenttia tulee paikallisseurakunnalle kaikkein heikommassa asemasssa olevien nuorten auttamiseen. Miten kohtaamme kaikkein heikommassa asemassa olevat nuoret täällä Vieremällä?

Keräys alkaa 4.2.2024

Su 4.2. Yhteisvastuustartti messun jälkeen klo 11.45- 13.30

Tule mukaan keräämään!

Su 11.2 klo 12 Perhejumalanpalvelus taukotulipaikalla klo 12, mukana lapsikuoro ja rippikoululaisia. Jumalanpalveluksen jälkeen makkaranpaistoa, mehua, mäenlaskua ja mukavaa yhdessäoloa!

Pe 1.3 klo 11 MykyRokkaa (9e/litra)  seurakuntatalolla yhteisvastuulle. Tuo oma astiasi jo torstaina. Tervetuloa talkoilemaan yhdessä yksinäisyyden torjumiseksi.

1. On oltava armollinen itseä kohtaan ennen kuin voi olla armollinen muita kohtaan. Partiolaisen yksi hyvä työ päivässä riittää. Matalan kynnyksen positiivinen puuttuminen vähättelyyn, ivaan, mollaamiseen, kiusaamiseen.

2.Laske ainakin kahteenkymmeneen, kun tekee mieli sanoa pahasti. Jälkien paikkaaminen on paljon vaikeampaa.

3. Sano joskus jotain mukavaa. Anna pieni kehu. Sano kiitos, anteeksi, oletpa sinä ihana. Ventovieraallekin voi lausua myönteisen kommentin.

4. Satunnaisella hyvällä teolla ilman vastapalveluksen vaadetta on psykologisesti suuri merkitys. Se rakentaa sosiaalista liimaa ja uskoa, että tämä maailma on hyvä. Olemme pääosin kunnon ihmisiä ja elämä kantaa.

5. Pohjimmiltaan olemme kaikki aika hauraita olentoja. Kun sen muistaa sekä itsestä että toisista, selviää aika pitkälle.

- Sirpa Pietikäinen, Mieli ry -

Punaisella pohjalla teksti Mä tarvitsen toivoa