Rippikoulu vuonna 2024

Ilmoittautuminen vuoden 2024 rippikouluun alkaa 21.8.2023. Kaikille vuonna 2009 syntyneille seurakunnan jäsenille lähetetään kotiin ilmoittautmislomake. Lisäksi rippikoulusta vastaava pappi käy koulussa kertomassa rippikoulusta 8-luokkalaisille.

Ilmoittautumislomakkeen voi tilata seurakuntatoimistosta, p.  0400 714 554 (ma klo 9-12 ja to klo 11-14)

Ilmoittautminen päättyy perjantaina 22.9.2023.

Rippikoulu on noin puolen vuoden kestävä matka, joka alkaa ripariryhmän ensimmäisestä kokoontumisesta ja huipentuu konfirmaation juhlaan. Rippikoulumatkan varrella tutustumme oman seurakunnan toimintaan ja peilaamme elämän suuria kysymyksiä kristinuskon ikuista perustaa, Jumalan rakkautta, vasten. Rippikoulun aikana opimme itsestämme ja Jumalasta. Rippikouluun kuuluu myös leirijakso.

Rippikoulu alkaa alkutapaamisella 25.10., jossa rippikoulun työntekijät kertovat tarkempaa tietoa rippikoulumatkasta. Aloitusillan jälkeen rippikouluun kuuluu ryhmänä osallistumista messuihin sekä mm. seuraaviin tapahtumiin:

•    29.11.2023 Pulla ja joululauluja. Kierrämme kylällä laulamassa joululauluja ja jakamassa pullapusseja.
•    4.2.24Yhteisvastuukeräykseen osallistuminen.
•    11.2.2024 koko perheen Laskiaistapahtuma.
•    28.3.2024 Kiirastorstain messu

Nämä tapahtumat ja ryhmäkohtaiset tapahtumat ovat osa rippikoulua, ja niihin tulee osallistua osana rippikoulua. Varaa siis aikaa näihin tapahtumiin ja tule mukaan. Ylivoimaisten esteiden sattuessa sovi korvaamisista ohjaajan kanssa.

Talven aikana rippikoululaiset suorittavat omatoimisesti seuraavat tehtävät.

Omatoimisesti suoritettavat tehtävät:

Tehtävätehtävä, jonka suorittamisesta sovitaan aina erikseen Maija-papin kanssa.

Messukäynti

Jokainen käy kerran messussa (= ehtoollisjumalanpalvelus). Todistukseksi messukäynnistä lähetä Maijalle selfie, jossa näkyy myös virsitaulu (=se taulu kirkon etuosassa, jossa on virsien numerot).
Liitä viestiin vastaukset seuraaviin kysymyksiin:
    1. Mistä saarnassa (=papin pitämä puhe) puhuttiin; joku ajatus joka jäi mieleen.
    2. Minkälaisten asioiden puolesta rukoiltiin. Mainitse ainakin kaksi asiaa.
    3. Mikä virsi oli mukavin laulaa? Miksi?
Messussa voit käydä silloin, kun itse haluat. Lähetä tehtävät ja selfie mielellään heti kun olet käynyt messussa.

Laituri, jolla seisoo nuoria. Osa ui järvessä.
Nuoria istuu nuotion äärellä.
Iltanuotio on oelennainen osa riparia.

Seurakuntapastori
Kirkkotie 1