Vieremän seurakunnan lähetystyö

Vieremän seurakunta tukee nimikkolähetti Anna Holmströmiä Tansaniassa sekä diakoniatyötä Senegalissa.

Nimikkolähetti Anna Holmström Tansaniassa

Anna Holmström toimii Suomen lähetysseuran lasten oikueuksien asiantuntijana Eteläisessä Afrikassa. Annan erityisalaa ovat lasten ja naisten oikeudet. Suomen Lähetysseura tekee Tansaniassa muun muassa tyttöjen silpomisen vastaista työtä. Lisäksi Lähetysseura tukee Tansaniassa paikallisyhteisöjen kokonaisvaltaista kehittämistä.

Diakoniatyö Senegalissa

Senegalissa Vieremän seurakunta tukee Suomen Lähetysseuraa tekemää työtä diakoniatyön kehittämiseksi. Lähetysseura kouluttaa seurakuntien diakoniakomiteoita kohtaamaan syrjittyjä ryhmiä ja vähentämään syrjintää. Työntekijät tapaavat säännöllisesti tukea saavia nuoria ja heidän vanhempiaan.

Postimerkkikeräys

Lähetystyön hyväksi kerätään vuosittain käytettyjä postimerkkejä. Postimerkit palautetaan lokakuun puoleenväliin mennessä virastoon tai kirpparille.

Suomen Läheetysseura saa vuosittain tuhansia euroja käytetyistä postimerkeistä. Lähetysseura myy merkit postimerkkihuutokaupassa. Postimerkit leikataan kirjeistä tai korteista niin, että vähintään sentti paperia jää merkin ympärille. Iisalmen rovastikunnassa seurakunnat kilpailevat keskenään siitä, mikä seurakunta kerää eniten merkkejä seurakuntalaista kohden.

Seurakuntapastori
Kirkkotie 1